نوشته‌های یک برنامه‌نویس

کمی هم به زبان انسان ها متن بنویسم تا برای کامپیوترها به زبان های خودشان!

نوشته‌های یک برنامه‌نویس

کمی هم به زبان انسان ها متن بنویسم تا برای کامپیوترها به زبان های خودشان!

تحلیل و بررسی تبلیغ تلویزیونی شرکت ترکیش

دوشنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۱، ۰۱:۰۰ ق.ظ

به نام خدا 

شرکت هوایپیمایی ترکیش را شاید همه ما بشناسیم و دلیل شناخت آن وجود پرواز های بسیار زیاد به سمت کشور همسایه ، ترکیه ، می‌باشد. قابل ذکر است که این شرکت هواپیمایی خود بهترین خط هوایی اروپا شناخته شده است و در میان رقبای اروپایی خود همانند KLM , British, Lufthansa , air float و ... بهترین شدن ، مشکلات و پشتکار خاص خود را می طلبد. 

تبلیغ زیر یکی از تیزر های تلویزیونی این شرکت هواپیمایی است ... 

برای دیدن بزرگتر تصویر، بر روی عکس کلیک کنید

برای دانلود کامل زیر اینجا را کلیک کنید.


اما در ظاهر این تبلیع کوچک 1 دقیقه‌ای ویدئویی که احتمال میدهم در هواپیمای ایرباس A340 یا A330 در کلاس بیزینس گرفته شده باشد ، نکته جالبی هم وجود دارد. برای دیدن این نکات به ادامه مطلب رجوع فرمایید . 

  1. قبل از ورود کودک مهندار مشغول به پذیرایی با 3 نوع نوشیدنی مختلف (از هر نوع دو تا)(آب ، آب‌پرتغال و ؟) از مسافران است (رعایت تکنیک های مهمانداری)
  2. هدیه یا جیفت توپ فوتبال چرم با کیفیت به کودک در زمان ورود به هواپیما با برند ترکیش
  3. وجود دو ورزشکار معروف که خود هم نشان برند را بالا میبرد و هم به نوعی امنیت و آسایش!
  4. تجهیزات هواپیما (از صفحات LED یا LCD تا نوع صندلی)
  5. یکی از ورزشکاران مسی بازیکن فوتبال (فوتبال ورزش مورد علاقه اروپاییان)
  6. و دیگری کوبی بسکتبالیست معروف آمریکایی (بسکتبال : ورزش محبوب آمریکای شمالی بخصوص ایلات متحده) (کاور همه اقشار)
  7. (با عرض شرمندگی!) یکی از ورزشکاران سیاه پوست و دیگری سفید پوست است (کاور همه اقشار)
  8. صندلی راحت هواپیما ، به طوری که مسی نقشه زمین فوتبال را روی دفتر خود میکشد 
  9. آزادی مسافر که شامل حرکات با توپ مسی و هم کوبی میشود. (هم در حرکات دست : بسکتبال و هم حرکات پا : فوتبال)
  10. عدم لغزش و تکان خوردن هواپیما (هر دو مشغول به چیدن ورقات بر روی هم به صورت مجتمع و بزرگ هستند)
  11. علاوه بر آزادی دست و پا یک میز بزرگ مقابل مسافران قابل نصب است (روی آن ورق چیدند)
  12. بی سر و صدا بودن هواپیما (یک نفر در حال انجام کار اداری و یک نفر دیگر در هواپیما خوابیده است)
  13. مهمانداری با ویژگی یک دختر ترک (موهای مشکی و ...) **
  14. نوع استقبال مهماندار از یک کودک مخصوصاً تعظیم و تعارف با یک دست (احترام ویژه به مشتری)
  15. سرو و کیفیت بالای بستنی ارائه شده 
  16. نمایش پرواز در آسمان هواپیمایی از منظر بالا (به منزله نمایش قدرت)
  17. تبدیل هواپیما به لوگو و برند ترکیش (از وافیت به برند)
** : یکی از افتخارات ترکیش ایرلاین این است که تمامی کادر پروازی خود را ترک ها تشکیل میدهند. (بر خلاف ایرلاین های حاشیه جنوبی خلیج فارس)

البته هدف از نوشتن این مطلب مقایسه این شرکت هواپیمایی با شرکت های هواپیمایی داخلی نیست (و شدنی نیست!) . البته یادمان نرود هما در ابتدا چگونه بود و چگونه اینگونه شد؟! به قول رودکی ، پدر شعر پارسی ،
"مردی نبود فتاده را پای زدن .:. گر دست فتاده گیری مردی"

بحث اصلی گنجاندن این ریز نکات در یک تبلیغ و تیزر یک دقیقه ای است. باید دقت کرد گه چگونه طراحان توانستند چنین تیزری طراحی و پیاده سازی کنند و هزینه این این تیزر چقدر بوده است؟! با کوچکترین حساب و کتاب ما با رقم های میلیون دلاری روبرو خواهیم شد. و میرسیم به نقطه ای که خواهیم دید چنین سودهایی برای تبلیغات شاید مبلغی ناچیز هم باشد.

از 19 آپریل سال جاری میلادی با حذف پرواز های KLM (بر اثر تحریم) از کشورمان متاسفانه یا خوشبختانه ما مجبور خواهیم شد که بیشتر با این خط هوایی گران قیمت به سمت مقاصد اروپایی خود پرواز کنیم. 
 
نکته‌ای که بسیار مورد توجه قرار گرفته است این است که تمام نیاز های مشتری کاور می‌شود. خود شما آیا نیازه دیگری از یک هواپیما دارید؟! 


  • دوشنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۱، ۰۱:۰۰ ق.ظ
  • علی غفاری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی